Uitdaging: suikervrij eten

1

Ik let veel op mijn eten maar ik merk dat ik, vooral in deze tijd, teveel suiker eet. Ik voel me daar niet goed bij.

Ik heb een schommelende bloedsuiker spiegel dus suiker eten is voor mij niet verstandig. Suiker word niet voor niets het witte vergif genoemd.

Ik ben suikervrij

Dit was een artikel in de Telegraaf van ‘Vrouw’. Een interview met een aantal vrouwen die om verschillende redenen gestopt zijn met suiker eten. 

Klik hier om het interview: “ik ben suikervrij” te lezen.

Waarom suikervrij eten?

Een suikervrij dieet zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel in balans komt. Een lage bloedsuikerspiegel zorgt ervoor van je lekkere trek krijgt, de drang tot snaaien krijgt.  Een suikervrij dieet voorkomt de schommelingen in de suikerspiegel.  

Mijn vorige periodes met weinig suiker.

Ik heb al eerder een aantal maanden suikervrij gegeten. Ik ben hierdoor ook echt een aantal kilo’s van afgevallen.

Ik ontdekte wel dat tijdens mijn suikervrije periode naast het geleidelijke afvallen en minder neiging tot “snaaien” dat ik veel meer energie had, minder duf en zelfs mijn frequente blaasontstekingen bleven achterwege. Mijn huid zag er goed uit en ik straalde omdat ik mij goed voelde.

En dan neem ik weer iets van suiker. Ik vergelijk het alleen met roken (denk ik, want ik rook niet) dat als je het ene snoepje, chocolaatje etc weer neemt dan volgt er snel nog één.

Ik ben nu dus weer een aantal kilo’s zwaarder en de uitdaging van Miss Natural, die op 2 januari 2012 begint spreekt me dan erg aan. Nu de praktijk nog.

Hoe ver wil ik gaan?

Het gaat hier niet alleen om tafelsuiker of suikers zoals in snoepgoed, maar alle suikers, inclusief koolhydraten. Koolhydraten worden namelijk in het lichaam omgezet naar suikers.

Bijna overal zit suiker in. Wil ik alleen de frisdrank, koekjes, witmeel, snoep, drop etc laten staan of ga ik verder? In brood, sojasaus etc.zitten ook suikers verstopt.

Ik ga voor het eerste, dat vind ik al “moeilijk” genoeg ;-).

De uitdaging: 30 dagen (of 40 dagen volgens missnatural)

Deze uitdaging houdt in dat je een bepaald gewoonte 30 dagen lang volhoudt of juist afzweert. Een kleine verandering kan een groot effect hebben op de lange termijn.

Door een kleine gewoonte in te stellen kun je je leven positief beïnvloeden. Door 30 dagen een uitdaging aan te gaan verplicht je jezelf niet meteen tot een grote en/of volledige verandering. Door een kleine gewoonte in te voeren zet je jezelf voor een realistische uitdaging. Als je iets kiest wat onrealistisch is, is de kans erg groot dat het je niet zal lukken en als het je niet lukt: beschadig je je zelfvertrouwen.

Kijk eens hoe de nieuwe gewoonte je bevalt. Om daarvan een indruk te krijgen is het wel nodig om de 30 dagen vol te maken. Na de 30 dagen kan je dan zelf kijken of de gewoonte je bevalt, je er voordelen van hebt of dat je ermee wilt stoppen. Je hebt altijd een keuze.

Om een (gezonde) gewoonte toe te passen in je leven hoef je niet altijd rigoureus het roer om te gooien. Juist met kleine veranderingen vergroot je je kans op blijvend succes, en het is veel eenvoudiger! Een vaste gewoonte vorm je niet zomaar daar is tijd voor nodig.

Hou jij de 30 dagen vol dan is er nog iets belangrijks gebeurd: je bouwt aan je zelfdicipline. Als je dit hebt volbracht, bouw je wederom aan zelfvertrouwen om ook anderen dingen te veranderen. Wil jij meer zelfdiscipline krijgen? Pak dan niet eens te veel aan, stapje voor stapje en zet door. Het wordt vanzelf gemakkelijker. Lees ook mijn blog bericht: kaizen.

Nieuw! De cursus “40 dagen zonder Suiker”


Dit moet jij ook weten!  De cursus “40 dagen zonder Suiker” 
van Miss Natural start.

Zo hoef je niet, zoals ik, alleen op ontdekkingsreis te gaan op zoek naar suikervrije producten, recepten en handige tips en adviezen. Dit doen wij samen! Doe je met me mee?

De 17 voordelen van 40 dagen zonder SuikerVeel meer energie

 

Gewichtsverlies
Stabiele bloedsuikerspiegel
Stabieler dagelijks eetpatroon
Betere huid
Betere mondhygiëne
Betere weerstand
Mooier en gezonder haar
Gezondere darmen
Gezondere bloeddruk
Gezondere nagels
Loskomen van suikerverslaving
Loskomen van eetbuien
Meer ‘puur natuur’ eten
Je zit lekkerder in je vel
Je bent vrolijker
Je voelt je merkbaar gezonder

Wist je dat suiker de oorzaak kan zijn van onder andere:

ADHD, after dinner dips, agressiviteit, allergieën, alvleesklieraandoeningen, astma, artritis, buikpijn, cariës, chagrijnig zijn, chronische bijholteontsteking, constipatie, concentratieproblemen, darmklachten, depressie, diabetes, diarree, eczeem, futloos, gedragsstoornissen, hoofdpijn, hoog cholesterol, hypoglycemie, kanker, leveraandoeningen, maagzuur, migraine, minder immuniteit, nierziekten, opgezette buik, oververmoeidheid, osteoporose, reuma, schildklierproblemen, slapeloosheid, stemmingswisselingen,  stofwisselingsproblemen, stress, spijsverteringsproblemen, vaak griep & verkoudheid, verstoppingen, vitaminetekort, zenuwziekten.

Elke week een update

Elke week zal ik een blog bericht plaatsen met mijn ervaringen. Doe je met mij mee?

Wat denk jij, is suiker slecht voor je? Zou jij dat kunnen: een suikervrij leven?

 

 


Ontvang Gratis het Just Be You Magazine
Het Just Be You magazine motiveert, inspireert en geeft praktische tips. Geniet van een zelfbewuste, positieve en sprankelende levensstijl!
Schrijf je hiernaast in en ontvang het magazine binnen een paar minuten in je mailbox.

About Author

Marian Palsgraaf (1970) enthousiast, positief, inspirerend, ondernemer, moeder, dogs, blogger, genieter en love. Ik help je dan ook graag met tips voor meer zelfvertrouwen, geluk, positiviteit, motivatie en inspiratie voor een mooier leven. Ik zet je aan tot actie en bovenal tot motivatie! » Meer over Marian

facebook comments:

1 reactie

  1. toch denk ik dat suikers – met mate – een functie hebben en zal ik ze dus nemen – ik kan het ook wel hebben,moet juist aankomen namelijk.

Leave A Reply

Copyright © 2014 JustBeYou.nl    Adverteren    Anti Spam Beleid    Contact    Disclaimer    Partnerprogramma    Privacy Policy    Algemene Voorwaarden