Het geheim van mijn man: review

het geheim van mijn manHet geheim van mijn man
Liane Moriarty

Dit boek stond op mijn lijstje ‘5 boeken die ik binnenkort wil gaan lezen’.

Picture this; een idyllisch dorpje midden in Australië. Nette mensen die in harmonie samenleven, ieder hardwerkend met zijn eigen verhaal. Wat kan daar nou gebeuren?

Het geheim van mijn man

Toch meer dan je denkt, want ieder persoon gaat op zijn eigen manier om met de verhalen en dingen die in het verleden zijn gebeurd. Zo heb je bijvoorbeeld Rachel, die haar dochter en man is verloren, en zich daardoor vastklampt aan haar kleinzoon Jacob. Als haar zoon verteld dat hij naar New York gaat verhuizen stort haar wereld in. Daarnaast is er Tess, een hardwerkende zakenvrouw die in de war is als haar man bekend dat hij verliefd is op haar nichtje en tevens beste vriendin. Zij besluit samen met haar zoontje tijdelijk te verhuizen naar haar moeder in Australië, om alles op een rijtje te zetten. De laatste belangrijk personage is Cecilia, getrouwd met John. Aan hun leven is niks op te merken, alles loopt op rolletjes. Succesvolle baan, liefdevol gezin en veel vrienden. Tot die ene dag..

Mijn lieve Cecilia, als je dit leest, ben ik dood…

Dat zijn de eerste woorden van de brief die Cecilia vindt als zij op zolder wat aan het rommelen is. Een brief met het diepste en donkerste geheim van John, te openen na zijn dood. Een brief die niet alleen het leven van John en Cecilia kapot kan maken, maar ook die van vele anderen. Maar zoals de eerste zin doet vermoeden, is John daarentegen nog in leven.

Een boek met drie compleet verschillende verhalen, die Liane Moriarty perfect samenbrengt door 1 belangrijke brief. Een echte pageturner die je niet weg kan leggen. De eerste paar bladzijdes moet je wel even door en op het begin is het lastig te onthouden welke personen nou precies wie zijn, maar als je er eenmaal in zit dan wil je door blijven lezen! Op het begin was ik een beetje sceptisch omdat ik deze schrijfster niet kende, maar mijn twijfel is weggenomen.

De snelheid waarmee ik het boek heb uitgelezen zegt daar ook al veel over; een behoorlijk dik boek, uit in 3 dagen. Boeiend van begin tot eind, zeker een aanrader! En ik kan je alvast verklappen; het eind loopt totaal anders dan je verwacht. Want een rolmodel als John met zo’n geheim, wie is er dan nog te vertrouwen?

Het boek kan je oa hier bij bol.com bestellen.

Schermafbeelding 2016-04-11 om 08.11.11